top of page
  • Writer's pictureד"ר אורי שואבי

מה הקשר בין משולש לבין פנים מתבגרות

הפנים הם אחד האיברים שבהם שינויי הגיל ניכרים באופן משמעותי ובולט, עקב דלדול העור, רקמות השומן וספיגת העצם.


משולש הנעורים - על מה כולם מדברים?

מבנה פנים צעיר הינו מבנה דמוי משולש (צורת V) שבסיסו הוא קו עצמות הלחיים, נפח לחיים מלא וקו לסת מוגדר היטב וקודקודו הוא הסנטר (ראה איור).

הפנים מתוחות, העור צעיר חלק, רך, בעל לחות וגמישות ועשיר בתאים המתחדשים במהירות.


ומה קורה בזקנה - משולש הפוך!

ככל שאנו מתבגרים המשולש המתאר את מבנה הפנים מתהפך והופך לפירמידת ההזדקנות.

אובדן נפח בפנים, איבוד גמישות וחיוניות העור, נפילה סביב הלחיים, טשטוש קו הלסת, גורמים לכך שקודקוד המשולש נמצא בחלק העליון של הפנים, ואילו הבסיס בחלק התחתון של הפנים, שם נמצאות הרקמות שצנחו, דבר אשר מעניק לנו מראה עייף ועצוב.



המשולש ההפוך- מרפאה אסטתית ד"ר אורי שואבי
המשולש ההפוך- מרפאה אסטתית ד"ר אורי שואבי

חשוב לציין, כי השינויים תלויי הגיל עליהם נדבר לא מתייחסים רק לזקנה, שינויים אלו מתחילים להגיח כבר החל משנות השלושים לחיינו.


● עור - אחד מהגורמים העיקריים שמביא לקוחות למרפאות אסתטיקה. צניחת הפנים נובעת בעיקר מהידלדלות רקמת הפנים, ופרט אובדן מוגבר של קולגן, חומצה היאלורונית ואלסטין אשר גורמים לצניחת עור הפנים מטה יחד עם כוח המשיכה.


● רקמות שומן - עם השנים מתקיימים תהליכים של ניוון וזליגת רקמות השומן העמוקות בפנים כך שרפידות הפנים מתדלדלות, מה שגורם לאיבוד נפח, השטחות הלחיים, והטיית זווית הפה מטה.


● עצמות - עצמות הגוף הולכות ונחלשות ויחד איתם מתרחש תהליך ספיגת עצם, דבר אשר מוביל לשינוי מבנה הפנים באופן הדרגתי ואיטי, שגורם לשינוי צורת הפנים שלנו, ובאופן ספציפי לאזורי הרקות, הלסת העליונה והסנטר.



אורח החיים שלנו כגורם מכריע!

מלבד השינוי הטבעי שמתרחש בתווי הפנים עם הגיל, קיימים גם מספר גורמים שיכולים להשפיע על תווי הפנים שלנו, והם תלויים אך ורק באורח החיים שלנו-

ירידה משמעותית במשקל, אשר מובילה לרפיון עור עודף, תזונה, עישון ואלכוהול, זיהום, לחץ וחשיפה לשמש.


איך אפשר להפוך את המשולש חזרה?

מטרת הטיפולים אסתטיים, במידה ונעשים בגישה הנכונה, הינה הצערת הפנים ככל הניתן, ע״י הפיכת המשולש.

למה הכוונה? טיפול הוליסטי אשר מתבצע לכל חלקי הפנים, מלמעלה ועד למטה, תוך מילוי שקעים, הדגשת עצמות לחיים וקו הלסת ומיתון קמטי הגיל ישיב לפנים את מראם הצעיר והרענן.



משולש ההתבגרות- Or Clinic
משולש ההתבגרות- Or Clinic

bottom of page