19.png

רפואה אסתטיית חדשנית

LITTLE MEDICAL TOUCH
BIG LIFE CHANGE

דיקור מערבי (trigger point)

דיקור מערבי הוא שיטת טיפול באמצעות החדרת מחטים נקודתית. בשונה מהדיקור המזרחי הקלאסי בו דוקרים  בנקודות הצ'י (האנרגיה) לאורך המרידיאנים (ערוצי הצ'י), בשיטה המערבית החדרת המחטים נעשית ב"נקודות הדק" (טריגר פוינטס, נקודות מעוררות כאב) לזמן קצר מאוד וכשהיא מלווה בעיסוי. תוצאות הפעולה נחשבות למהירות יותר ובעלות תועלות פיזיותרפיות, כמו הפחתה בכאב, הגדלת טווח תנועה ועוד. לרוב ניתן להרגיש בשיפור קל מיידית לאחר הטיפול, אך עיקר ההטבה תורגש כעבור מס' ימים. לעיתים רחוקות מתרחשת החמרה קלה בכאב ביום שלאחר הטיפול, ולאחר מכן יחול שיפור הדרגתי.

36.png

נקודות הדק- לעיתים המקום הניזוק איננו המקום בו הכאב מורגש (לדוגמה- כאב גב המקרין לרגל). נקודת ההדק היא הנקודה ממנה נובע הכאב, ובה יש לטפל. ניתן לאתרה בבדיקה המתבצעת ע"י רופא בעל הכשרה וניסיון בתחום. כאבים כגון אלו עלולים לנבוע מכאבי גב, פציעות של עומס יתר בספורט וכדומה.

במרפאת האסתטיקה OR Clinic של ד"ר אורי שואבי ואורלי צור אנו מציעים את הטיפולים המתקדמים והחדישים ביותר, אנו מקפידים להתאים את סוג הטיפול הנכון והבטוח ביותר עבור כל מטופלת במטרה להגיע לתוצאה הרצויה.

למי מיועד הטיפול?

אנשים המעוניינים לחזור לשגרת חיים תקינה ולשפר את איכות חייהם ע"י טיפול לא ניתוחי ובהתאמה אישית.

איך אדע אם הטיפול מתאים לי?

לפני הטיפול הראשון תמלאי שאלון רפואי, נקיים פגישת ייעוץ עם ד"ר שואבי, נבצע תיאום ציפיות באשר לתוצאה הרצויה, רק לאחר מכן תבנה לך תוכנית טיפול שתיתן מענה מיטבי.

35.png

מה ארגיש בטיפול?

הדיקור עצמו לרוב אינו מורגש, אך לעיתים טיפול מדוייק לנקודה עלול לגרום לתחושת זרם מקומי ו\או כיווץ מקומי קל בשריר (Twitch) החולף מיידית.

האם יש תופעות לוואי?

כבכל טיפול ייתכנו תופעות לוואי, בטיפול זה התופעות אינן שכיחות. בכל מקרה של ספק,  יש לעדכן את המרפאה.

כל כמה זמן עלי להגיע לטיפול?

תלוי מקרה ולפי היוועצות עם הרופא המטפל. תוצאות הטיפול לרוב ניכרות מיד בתום הטיפול, אך ההשפעה מצטברת עם הטיפולים.

* הטקסט מנוסח בלשון נקבה אך מתאים לכל המינים.